TÄRKEÄÄ ASIAA!!!!!!!!!!!!!!

.. mitä vaan..

Re: TÄRKEÄÄ ASIAA!!!!!!!!!!!!!!

Postby Pena » Mon Jul 16, 2018 18:16

Vallankumous on alkanut! Hasta la victoria siempre!
Pena

Postby madvek1 » Sat Aug 18, 2018 13:07

Skoude wrote:Afrikkalaiset pölli multa puhelimen muutama päivä sitten. Kelasin, että palaan aikaan ennen älypuhelimia. Herää tämäkin foorumi taas eloon. Aattelin myös OG-GM tiedotteet laittaa tänne. Long Live the real forum and the Real Bootroom!

Mutta kuinkas siinä sitten kävikään?
madvek1

Postby Pena » Tue Sep 18, 2018 10:59

Palauttivat puhelimen?
Pena

Postby Skoude » Wed Jan 30, 2019 16:51

Hitaasti hyvä tulee. Nyt mulla on sellanen vanha kunnon Nokialainen. Sellasia ei edes saanu ku viimeks yritin ostaa ja olin pakotettu ostamaan älypuhelimen.
Skoude

Postby Skoude » Wed Jan 30, 2019 16:54

Kirjotin äsken muuten Hesarin mielipidepalstalle, että Länsimetro pitäis mun mielestä sulkea. Koska artikkelia ei kuitenkaan julkaista, julkaisen sen nyt sitten tässä.

Länsi-Metro pitäisi lopettaa

Ostin ennen metron valmistumista asunnon Espoon Tapiolasta ja valitsin alueen tarkoin sen mukaan millaisena Tapiolan koin. Tapiola oli ainutlaatuinen, viehättävä, kodikas, mutkaton asuinalue, missä minun olisi hyvä kasvattaa jälkikasvuani. Minua myös innosti ajatus siitä, että aluetta oltiin kehittämässä entisestään isolla rahalla, että miten mukava siitä sitten tulisikaan. Mitä sitten käytännössä kuitenkin sain?

Rakennustyömaan, homeisen uimahallin, mille ei mitään tehdä ja koskemattomina seisovia homekouluja siellä täällä. Joukkoliikenteen helpottamiseksi peruskallioon louhittu metro on sotkenut joukkoliikenteen lopullisesti ja esimerkiksi ala-asteikäiset lapset liikutetaan järjestetyin bussikuljetuksin milloin mihinkin väistötiloihin. Kukaan ei enää kävele lähikouluun, että se siitä ekologisuudesta.

En alkujaankaan ymmärtänyt, miksi metro ylipäätään piti rakentaa ja kun kerran piti, miksi se louhittiin maan alle? Missään muualla maailmassa metro ei kulje maan alla esikaupunkialueella kuin Espoossa. Ennen metroa pääsin kotoani kahdessakymmenessä minuutissa bussilla Kamppiin. Metron tulon myötä matka-aikani ovat vähintään tuplaantuneet. Myös maisemat matkan aikana ovat vaihtuneet radikaalisti. Ennen katselin ikkunasta kaunista Suomenlahtea, nyt tuijotan pimeää kalliota, mikä vilisee mustana silmieni edessä.

Koskaan en ollut Länsiväylällä jumiutunut ruuhkaan. En koskaan. Helsingissä sen sijaan olen ollut autolla useastikin ruuhkassa. Miten paljon enemmän tämän Länsi-Metron sijaan pääkaupunki olisikin tarvinnut pohjeiseen suuntautuvaa joukkoliikennettä?

Ja millaisia sitten nämä uudet metroasemat ovat? Ne ovat alakulon täyttämiä kuolevia kauppakeskuksia Isoa Omenaa lukuunottamatta. Tapiolan puistokaupunki on lanattu kokonaan ostoskeskukseksi ja metron varteen rakennetaan jälkijättöisesti asuntoja kauhealla kiireellä, jotta tapahtuneelle saataisiin jokin looginen selitys. Minusta metron ajankohtaisuus tulee kuitenkin täytäntöön vasta muutaman sadan vuoden päästä. Silloin Espoo saattaa olla niin tiiviisti rakennettu, että maan alla kulkeva joukkoliikenneväline on tarpeellinen. Sitä ennen metroputken voisi täyttää vaikka polyuretaanilla, palauttaa vanhan bussiliikenteen ja purkaa metron varteen rakennetut kauppakeskukset, joista kukaan ei osta mitään ja missä yritykset lähinnä tekevät konkursseja ja sulkevat oviaan.

Kiitos Länsi-Metron meidän perheeseen joudutaan hankkimaan toinen auto, koska haluamme päästä vaivattomasti paikasta toiseen aivan kuten ennen metrolinjaa busseilla pääsimme.
Skoude

Previous

Return to Smalltalk